Toestemmingsvoorkeuren aanpassen

We gebruiken cookies om u te helpen efficiënt te navigeren en bepaalde functies uit te voeren. U vindt gedetailleerde informatie over alle cookies onder elke toestemmingscategorie hieronder.

De cookies die zijn gecategoriseerd als "Noodzakelijk" worden in uw browser opgeslagen omdat ze essentieel zijn voor het inschakelen van de basisfunctionaliteiten van de site.... 

Altijd actief

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Geen cookies om weer te geven.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Geen cookies om weer te geven.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Geen cookies om weer te geven.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Geen cookies om weer te geven.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Geen cookies om weer te geven.

023 7 600 600 info@nieuwgroenendaal.nl

Dit jaar staan ons weer nieuwe trends te wachten op het gebied van voeding. De voedingsindustrie is constant aan het veranderen en we zien dat consumenten  bewuster met hun voeding omgaan. Steeds meer mensen willen weten waar hun eten vandaan komt. 

Urban Farming

Nederland wordt steeds drukker en de steden steeds voller. In 2020 zien we dat er meer initiatieven komen over stedelijk tuinieren. Denk hierbij aan farms op daken, eigen moestuintjes te midden van de stedelijke drukte en vertical farming in een stedelijke leefomgeving. De Vertical Farm is heel simpel gezegd: een kas in een gebouw in de stad.  Om de ruimte optimaal te benutten wordt voedsel dat ervoor geschikt is in meerdere etages boven elkaar gekweekt.

Gepersonaliseerde voeding

Gepersonaliseerde voeding  betekent dat we voeding willen die past bij onze behoeftes en wensen. Consumenten hebben de behoefte om hun eigen ‘pakketten’ samen te stellen die voldoen aan hun behoeften. Bedrijven spelen hierop in door bijvoorbeeld maaltijdboxen aan te bieden die je helemaal kunt aanpassen aan eigen wensen.

Voeding als medicijn

Het belang van voeding als medicijn komt steeds meer terug. Het vertrouwen in de farmaceutische industrie neemt af doordat consumenten bewuster worden van deze ondoorzichtige markt. Dankzij onderzoeken en nieuwspublicaties worden consumenten bewust van het effect van bepaalde medicijnen. Voeding als medicijn krijgt in 2020 meer en meer aandacht. Terug naar de basis, daar gaat het bij deze trend om.

Waar komt mijn eten vandaan?

De huidige consument wil niet meer zomaar eten maar ook kennis hebben van voeding, waar de voeding vandaan komt en welke ingrediënten er in de voeding zitten. Het internet biedt een goede mogelijkheid om kennis te verzamelen over voeding. Bedrijven kunnen hierop inspelen door transparanter te worden over het A tot en met Z van de voeding. Van het geplante zaadje tot aan de mond van de consument. 

Slow food

Er is een groeiende belangstelling voor gezonde voeding en het zogenaamde ‘ Slow Food’. Slow food is de tegenhanger van fast food en  betekent bewust produceren en bewust eten. Vooral mindful eten krijgt in 2020 meer belangstelling van de consument. Ondanks dat voeding dankzij technologie snel geproduceerd wordt, neemt bewust eten toe. 

Gemakkelijk en snel

Technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om snel voeding te produceren en om het leven van de consument makkelijker te maken. Denk aan een app als Foodsy waarmee je in de trein alvast je eten kunt bestellen zodat je niet meer in de rij hoeft te staan maar direct je eten op kunt halen.

Mood food

Voeding krijgt steeds meer een dienende functie. De groeiende interesse van de consument om te weten wat voeding met je lichaam doet, resulteert in mood food. Consumenten eten steeds bewuster op basis van hun humeur. Deze trend past mooi bij ‘voeding als medicijn’ omdat het laat zien dat voeding een functie heeft. 

Vertrouwen opbouwen

Voedingsbedrijven worden steeds transparanter. Goede voorbeelden hiervan zijn Tony Chocolonely en de Vegetarische Slager. En dat is maar goed ook want de consument is wantrouwend vanwege negatief nieuws over grote instanties die zorgen voor global warming, ontbossing en dergelijke. Vertrouwen is het sleutelwoord in de voedingsindustrie in 2020.